Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επιχειρεί να επαναφέρει στα σχολικά βιβλία Ιστορίας το πνεύμα του «συνωστισμού». Οι προτεινόμενες αλλαγές στην ύλη και στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας προσβάλλουν την εθνική μας ευαισθησία και προκαλούν τις αντιδράσεις των ειδικών. Παραθέτω τα συμπεράσματα από την ανακοίνωση της Πανελληνίου Ενώσεως Φιλολόγων (ΠΕΦ), η οποία θεωρεί ότι η νέα ύλη για τη σχολική Ιστορία:
«…Α. Δεν λαμβάνει υπόψη του την επιστημονική αξιοποίηση των ιστορικών πηγών,
Β. Αρνείται την ιστορική συνέχεια,
Γ. Υποβαθμίζει την ιστορική σημασία των παλαιότερων περιόδων (Αρχαιότητας και Βυζαντίου) διογκώνοντας υπέρμετρα την προσέγγιση της Νεότερης Ιστορίας,
Δ. Αποδομεί τον ελληνικό ιστορικό κορμό, δίνοντας βάρος στο έλασσον έναντι του μείζονος και προβάλλοντας τα επιμέρους και τα περιφερειακά έναντι των βασικών ιστορικών ζητημάτων και
Ε. Οδηγεί στην ιδεολογικοποίηση της Ιστορίας…».
Έχω την αίσθηση ότι η νέα Ιστορία, την οποία θέλουν να διδάξουν στα παιδιά μας, κινείται μεταξύ εθνικής αποδομήσεως και αριστερών ιδεοληψιών. Δίνω δύο παραδείγματα.
Σκεφθείτε, λοιπόν, μία τάξη με παιδιά 11-12 ετών. Χωρίς τις γνώσεις και την ωριμότητα που απαιτούνται για αυτή τη μελέτη, θα αρχίσουν να μεταφέρουν τις οικογενειακές μνήμες και να διαπληκτίζονται μεταξύ τους, διότι οι παππούδες των μεν πολέμησαν με τη μία παράταξη και οι παππούδες των δε πολέμησαν με την άλλη παράταξη! Και όλα αυτά θα έχουν ως συνέπεια τη συρρίκνωση της διδασκαλίας Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821.
Η αλήθεια είναι ότι ο Ελληνισμός επιβιώνει χάρις στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στη συνείδηση ιστορικής συνέχειας. Αυτά τα αγνοούν οι συντάκτες της «νέας» Ιστορίας.
Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 21.10.2018